نویسندگان

راندی ای مک‌کیب و مارتین م. آنتونی درمانگران فوبیای حیوانات

راندی ای مک‌کیب و مارتین م. آنتونی

از گربه، سگ یا پرنده‌ها می‌ترسید؟ مارتین ام. آنتونی و رندی ای. مک کیب در کتاب دوست ترسناک من کمک می‌کنند که بر این فوبیا غلبه کنید. شما تنها کسی نیستید که این احساس را دارید. درصد قابل‌توجهی از مردم دچار ترس شدید از یک یا چند حیوان هستند که باعث مختل شدن زندگی‌شان شده. این کتاب کاربردی راهکارهایی ارائه می‌دهد تا این فوبیا را قدم‌به‌قدم درمان کنید. راندی ای مک‌کیب و مارتین م. آنتونی درمانگران فوبیای حیوانات را با همکاری یکدیگر تالیف کرده اند. مارتین م. آنتونی، استاد بخش روانشناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر است. او همچنین، مدیر مرکز پژوهش و درمان اضطراب و مسئول روانشناسان مرکز درمانی سنت ژورف همیلتون اونتاریو است.

مارتین م. آنتونی مدرک دکترای خود در رشته‌ی رواشناسی بالینی را از دانشگاه آلبانی یعنی دانشگاه دولتی نیویورک دریافت کرد و دوران انترنی پیش دکترای خود را در دانشگاه مرکز پزشکی میسیسیپی جکسون به اتمام رساند، دکتر آنتونی 12 کتاب و بیش از 90 مقاله علمی و بخش‌هایی از کتاب را در زمینه رفتاردرمانی شناختی و اختلالات اضطرابی به انتشار رسانده است. دکتر آنتونی از انجمن روانشناسی بالینی (انجمن روانشناسی آمریکا)، انجمن روانشناسی کانادا و انجمن اختلالات اضطرابی آمریکا جوایزی کسب کرده است و عضو هیئت انجمن روانشناسی آمریکا و کانادا است. او رئیس اسبق گروه اختلالات اضطرابی انجمن پیشرفت رفتاردرمانی (AABT) است و عضو هیئت سالانه این انجمن بوده است. دکتر آنتونی در حال حاضر مشغول پژوهش بالینی در حوزه اختلالت اضطرابی و تدریس و تحصیل است و به درمان بالینی نیز می‌پردازد.

آدرس وبسایت او : www.martinantony.com

مارتین م. آنتونی

راندی ای مک‌کیب عضو برنامه علوم رفتار بالینی در دانشکده علوم بهداشتی و استادیار بخش روانشناسی و عصب‌شناسی رفتاری در دانشگاه مک‌مستر است. او همچنین از مدیران مرکز پژوهش و درمان اضطراب در مرکز درمانی سنت ژورف همیلتون اونتاریو است. او پس از دریافت مدرک دکترای خود در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه تورنتو، دوره انترنی خود را در برنامه اختلال غذا خوردن در بیمارستان عمومی تورنتو گذراند. دکتر مارتین ام. آنتونی (Martin M. Antony) و دکتر رندی ای. مک کیب (Randi E. McCabe) دو روان‌شناس و متخصص اختلالات اضطرابی هستند که سال‌هاست بر روی درمان انواع اضطراب و ترس متمرکزند. این دو در کتاب دوست ترسناک من (Overcoming Animal and Insect Phobias) به دلهره و استرس ناشی از حیواناتی مثل سگ، مار، موش، زنبور و عنکبوت می‌پردازند. فوبیایی رایج و آزاردهنده که معمولاً آنقدرها جدی گرفته نمی‌شود یا در موردش کمتر حرف زده شده. در حالی که موضوعی مهم است: تحقیقات نشان داده که خیلی وقت‌ها فوبیای حیوانات به شوک و حمله‌ی عصبی منجر شده و کیفیت زندگی را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

راندی ای مک‌کیب مقالات علمی و فصل‌های متعددی از کتاب‌های مختلف را در حوزه‌ی رفتاردرمانی شناختی، اختلالات اضطرابی و اختلالات مربوط به غذا خوردن به انتشار رسانده است. او نویسنده اصلی کتاب تمرینی غلبه بر گاوگرسنگی: راهنمای قدم به قدم رفتاردرمانی شناختی، و از نویسندگان کتاب 10 راه حل ساده برای پنیک: چگونه بر حملات پنیک و علائم جسمی آن غلبه کنیم و به زندگی عادی بازگردیم است. دکتر مک‌کیب عضو هیئت تحریریه‌ی مجله روانشناس بالینی است و دستیار مدیر در کمیته‌ی سالانه‌ی انجمن پیشرفت رفتار درمانی بوده است. او در حال حاضر مشغول انجام پژوهش بالینی، تدریس، و تحصیل است. او به درمان بالینی نیز می‌پردازد.

کتاب دوست ترسناک من را پریسا کریم زاده ترجمه و نشر شمعدونی منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید